Rabu, 2 Februari 2011

aPe iTu hi-TEA ???

memag susah nak paham ape itu HI-TEA..dan bile d kaji kaji semula,dan d bace bace..dan d belek belek, dan d fahami..akhir nye aku dpt jugak jawpan nye..hahaa !!
HI-TEA bermaksud, minum petang, SEPERTY makan sandwich,kuah mueh ka d sebuah majlis kecil kecilan..HI-TEA mmpunyai pelbagai jenis,d negara masing2..hmmm..agakagak nye ?? TEMA yg kami cadngkan rtu kene ka gan event hi-tea nie ?? jauh perbezaan nye an.an.. aishhhh..!

katenye :

"Ini adalah salah satu yang terlintas dalam fikiran ketika orang berfikir upacara teh Inggeris. Semuanya bermula kembali pada pertengahan tahun 1800-an ketika Duchess of Bedford mulai mengalami nampan teh dengan roti dan mentega berfungsi untuk di sore hari pada pertengahan. Anda lihat, pada masa itu, makan siang disajikan pada siang tapi makan malam tidak makan sampai 8 atau bahkan 9:00 malam. Duchess mendapati dirinya kelaparan selama waktu-waktu siang yang panjang. Ini menjadi kejadian biasa dan ketika dia mulai mengundang wanita lain quality masyarakat untuk bergabung dengannya, mempunyai Afternoon Tea menjadi 'in-hal' bagi para wanita kelas atas. Seiring dengan teh, akan ada kuih kecil dengan krim berkelompok atau mengekalkan, sandwic halus, dan scone. "

tetapi....
Hidangan daging dgn minuman teh
Banyak orang menggunakan istilah "High Tea" untuk menggambarkan kejadian yang telah saya sebutkan diatas, mungkin kerana kedengarannya lebih elit. Tapi High Tea adalah hal yang jauh berbeza. Itu disajikan kemudian (sekitar enam sore) dan terdiri dari makanan, makan malam penuh bagi masyarakat umum. Teh masih dilayani, tapi ada juga akan daging, ikan atau telur, keju, roti dan mentega, dan kue. Itu lebih dari makanan manusia, dari wanita alihan sosial ...


act aku dah penink dah gan sume nie.. tgu jela ape yg akn jd anty.. all the best utk group SHORTCOUSE ni anty..hope2 berjaya..aminnnn (:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan